امنیت خانه، ساختمان و محل کار خود را به وسیله هوشمند سازی تامین کنید

, ,
پنج تصویر را نشان می دهد که تجهیزات امنیتی خانه هستند و عبارتند از دوربین، مگنت درب، قفل هوشمند، آیفون تصویری و دست یک شخص که با تلفن همراه مشغول به کار است.

با خانه هوشمند دیگر نگران امنیت خانه خود نباشید

امنیت در خانه هوشمند با هوشمند سازی تجهیزات به کار رفته در خانه ایجاد شده که برای هوشمند سازی این تجهیزات از دانشی به نام اینترنت اشیا استفاده شده است. با خانه هوشمند انجام بسیاری از کارهای روزانه، دغدغه ها و نگرانی ها بر طرف شده و امنیت در خانه برای کودکان، سالمندان و سایر ساکنین ایجاد می شود. با هوشمند سازی خانه دیگر نیازی به استفاده از روش های سنتی مانند نصب حفاظ برای پنجره ها، دادن کلید خانه به شخصی مطمئن جهت بازرسی خانه در هنگام خالی بودن آن، استفاده از حفاظ های بلند در اطراف خانه، همچنین حضور یک سرایدار یا نگهبان برای محافظت از خانه نیست. با اتوماسیون خانگی (BMS) علاوه بر ایجاد فضایی مدرن و زیبا در خانه، و استفاده بهینه از انرژی می توانید امنیت خانه خود را تامین کنید.

از طریق خانه هوشمند به راحتی قادر به کنترل و نظارت از راه دور وضعیت قفل درب ها، پنچره ها و مشاهده محیط درون خانه و سایر تجهیزات خانه خود می باشید و در صورت بروز حادثه ای به شما هشدار هایی جهت کنترل و بررسی وضعیت خانه اعلام می شود که می توانید به سرعت اقدامات سارقان را خنثی کنید. در این مقاله برخی از تجهیزات خانه هوشمند جهت ایمنی بیشتر در برابر سارقان را برای شما بیان می کنیم.

تجهیزات خانه هوشمند جهت ایجاد امنیت در برابر سارقان

استفاده از قفل های دیجیتال:

زمان زیادی می­گذرد که انسان­ ها از قفل و کلید برای باز کردن درب ­ها استفاده می­ کنند، اما امروزه این روش قدیمی جای خود را به قفل­ های دیجیتال داده است، به طوری که به جای استفاده و پیدا کردن کلید ساختمان به راحتی می­ توان با استفاده از قفل­ های دیجیتال از طریق اثر انگشت، وارد کردن رمز عبور، تشخیص چهره، اپلیکیشن یا استفاده از کارت­های RF ID یا NFC ساختمان را باز کرد.

از ویژگی­ های بارز این قفل ها ایجاد امنیت برای ساختمان است که ایمنی ساختمان را در برابر سارقان افزایش می­دهد. چرا که در روش قدیمی سارقان به راحتی با کپی کردن از روی کلیدها یا به سرقت بردن کلیدها، وارد ساختمان می ­شدند.

اما امروزه با استفاده از قفل های دیجیتال این کار برای سارقان تقریبا غیر ممکن شده است؛ چرا که هک کردن پنل­ های دسترسی به آنها بسیار دشوار است. علاوه بر این در صورت تشخیص سارق دزدگیرها خانه فعال شده و دوربین­ های جلو درب چهره شخص سارق را ثبت کرده و مالک خانه را مطلع می سازند.

همچنین با استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه یا یک دستگاه تحت شبکه می ­توان درب­ هوشمند را برای هر شخصی که می ­خواهیم باز کنیم یا با استفاده از ارسال پیامی بر روی تلفن همراه شخص مهمان، تا مدت زمان مشخص شده اجازه ورود به فرد را بدهیم. در واقع این پیام حکم کلید درب را دارد و فقط تا زمان مشخص شده قابل استفاده می باشد.

قفل های امنیتی

استفاده از دوربین های هوشمند:

دوربین های هوشمند به واسطه سنسور های تعبیه شده در آنها و دید وسیعی که دارند، علاوه بر ضبط تصاویر و کنترل ورود و خروج افراد قادر به تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از تصاویر دریافتی می باشند. این دوربین های پیشرفته در صورت مشاهده سوژه ای مشکوک توسط پردازش تصویر، با اتصال به سیستم ها و سنسور های دیگر خانه هوشمند مانند دزدگیرها، اقدامات لازم جهت پیشگیری از سرقت خانه را انجام می دهند.

به عنوان مثال اگر فردی قصد سرقت از خانه هوشمند شما را داشته باشد، دوربین های هوشمند تصاویر و اقدامات فرد سارق را به صورت آنلاین برای مالک خانه ارسال می کند و با اتصال به دزدگیرها و سایر دستگاهای هوشمند اقدامات لازم را انجام می دهند.

در حقیقت این دوربین ها به تنهایی قادر به ایجاد امنیت منزل نیستند و با ارتباط برقرار کردن با دزدگیرها امنیت بیشتری ایجاد می کنند که حال شما را با عملکرد دزدگیرهای خانه هوشمند آشنا می کنیم.

دوربین های امنیتی

استفاده از دزدگیر و مگنت درب هوشمند:

دزدگیر با استفاده از مادون قرمز حرکت افراد را شناسایی می کند و در صورت تشخیص هرگونه مورد مشکوک مانند باز شدن درب خانه، شکسته شدن قفل یا شیشه، به صدا در آمده و مشکل را به سیستم امنیتی بکار رفته در خانه هوشمند و مالک خانه (مراکز پلیس) اطلاع می دهد. از قابلیت های مثبت دزدگیر بکارگیری باطری می باشد که در صورت قطع برق به کار خود ادامه می دهد و فقط در صورت خواست صاحب خانه به وسیله پلتفرم موجود در تلفن همراه، ریموت و یا وارد کردن رمز عبور غیر فعال می شود.

مگنت درب هوشمند نیز مانند یک سنسور عمل می کند و در صورت بسته بودن درب خانه به دزدگیر اجازه اقدامی را نمی دهد اما با باز شدن درب خانه به صورت مشکوک، به دزدگیر اجازه فعالیت می دهد.

استفاده از سنسورها و آژیرهای هوشمند:

همان طور که در مقالات گذشته درباره ی انواع مختلف سنسور ها توضیح دادیم، سنسور ها از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی در زمینه هوشمند سازی خانه ها می باشند که انواع و کاربردهای متفاوتی دارند. سنسورهای مولتی و حرکتی در بحث امنیت و روشنایی خانه نقش مهمی دارند و در بحث امنیت، در صورت تشخیص فعالیت مشکوکی در خانه آژیرهای هوشمند را به صدا در می آورند.

سنسور های امنیتی

با تعریف سناریو برای خانه هوشمند با استفاده از این روش ها امنیت خانه چندین برابر می شود.

با تعریف سناریو های خانه هوشمند برای تمامی این تجهیزات، امنیت بیشتری را برای خانه می توان فراهم نمود.

برای دیدن سناریوهای خانه هوشمند می توانید به هایلایت سناریو در صفحه اینستاگرام خانه هوشمند زوریل مراجعه کنید .