خانه هوشمند زوریل در تبریز | خانه هوشمند لاپلاس نمایندگی خانه هوشمند ایرانی زوریل در استان آذربایجان شرقی

نمایندگی خانه هوشمند زوریل در شهر تبریز به مدیریت جناب مهندس احمدی می باشد. جهت انجام پروژه های خانه هوشمند خود در تبریز می توانید با نمایندگی ما در این شهر تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات اولیه : 

مدیریت: جناب مهندس علیرضا احمدی

شماره تماس:

شماره تماس دوم:

شماره موبایل:

آدرس:

وب سایت: اعلام نشده

اینستاگرام: اعلام نشده

نمونه پروژه های خانه هوشمند در تبریز

صنعت ساختمان در تبریز

خانه هوشمند در تبریز در سال های اخیر با بهره گیری از تجهیزات مدرن و به روز، به هوشمند سازی منازل و ساختمان ها پرداخته است. با استفاده از این تجهیزات هوشمند به راحتی می توان بخش های مختلف خانه را از راه دور و یا نزدیک از طریق یک تلفن همراه، مدیریت و کنترل نمود.

در این مقاله با توجه به اقلیم و آب و هوا به بیان نوع معماری سنتی و هوشمند در شهر تبریز خواهیم پرداخت.

قدمت تاریخی تبریز

شهر تبریز یکی از پهناورترین شهرهای ایران است که پایتخت استان آذربایجان شرقی می باشد. این شهر تاریخی از زمان های گذشته و در طول تاریخ مورد توجه حکومت ها قرار داشته و آثار و بناهای زیبایی در آن قرار دارد. متاسفانه بخش زیادی از این بناهای تاریخی با قدمت زیاد به دلیل قرار داشتن شهر بر روی گسل و زلزله خیز بودن آن از بین رفته اند و چیزی از آن ها به جای نمانده است.

نمونه ای از این بناهای تاریخی و زیبا که قدمت آن ها از زمان قاجار می باشد؛ عبارتند از:

  • خانه مشروطه
  • خانه صرافلار (موزه سفال)
  • خانه امیر نظام گروسی (موزه قاجار)
  • خانه حیدرزاده
  • خانه شربت اوغلی
  • خانه حریری
  • خانه استاد شهریار
  • خانه پروین اعتصامی
  • خانه لاله ای
  • خانه بلورچیان
  • خانه دکتر صحتی

تصویری خانه پریون اعتصامی در شهر تبریز است که نماد پروین اعتصامی در ابتدای پله های حیاط ساختمان قرار گرفته است.

اقلیم شهر تبریز

جایگاه شهر پر تمدن و تاریخی تبریز در نقشه، شمال غرب می باشد که از سمت غرب به جلگه ها و شوره زارها ختم می شود و از سمت شمال، جنوب و شرق کوهستان های مرتفع آن را احاطه کرده اند که عبارتند از رشته کوه های سهند، عینالی و بابا باغی.

در تبریز علاوه بر رشته کوه ها، جلگه ها و شوره زارها، دو رودخانه به نام های تلخه رود و مهران رود قرار دارند. تلخه رود از کوه های سبلان در استان اردبیل سرچشمه می گیرد و در شمال تبریز و از میان دره های عینالی کوه عبور می کند. در آخر این رود به دریاچه ارومیه ختم می شود که در تمام طول سال آب دارد. وجود این دو رودخانه در تبریز نقش به سزایی در تعیین نوع اقلیم استان دارد.

آب و هوای تبریز کوهستانی و سرد و خشک است. این نوع آب و هوا باعث شده تا این شهر تابستان هایی معتدل، خشک و کم باران و زمستان هایی سرد و طولانی داشته باشد.

به دلیل خشکی هوا رطوبت کمی در سطح شهر وجود دارد و اختلاف دما بین شب و روز زیاد می باشد.

سبک معماری سنتی در تبریز

سبک معماری در هر شهر با توجه به شرایط اقلیمی و نوع آب و هوای منطقه طراحی و اجرا می شود. در شهر تبریز نیز با توجه به آب و هوای سرد، خشک و کوهستانی سبک ساخت ساختمان ها به خصوص می باشد. معماری خانه های قدیمی بدین شکل بود که دور تا دور ساختمان را اتاق هایی احاطه کرده بودند و یک حوض در مرکز حیاط قرار داشت.

بیشتر خانه های قدیمی حیاط ها و ایوان هایی کوچک داشتند که دلیل آن سردی هوا در اکثر روزهای سال بود. با کوچک بودن حیاط و ایوان باد و سرمای کمتری وارد خانه می شد و انرژی کمتری از بین می رفت.

وسعت اتاق های خانه کوچک بود و پنجره هایی کوچک و چوبی داشتند. سقف اتاق ها نیز کوتاه در نظر گرفته می شد و دلیل تمام موارد ذکر شده افزایش سریع دمای درون اتاق بود.

مصالح به کار رفته در ساخت و ساز ساختمان را قطور در گرفته اند تا محیط درون خانه حرارت و گرمای کمتری از دست بدهد و سرما کمتر به داخل خانه نفوذ کند.

سقف خانه ها مسطح در نظر می گرفتند تا هنگام بارش باران مانع از تجمع قطرات بر روی سقف شوند. هنگام بارش برف نیز این سقف های مسطح مانند عایق حرارتی عمل می کردند. این چنین که برف زیادی بر روی سقف قرار می گرفت و مانند یک عایق حرارتی مانع از ورود سرما به داخل محیط می شد.

تصویری از سبک سنتی یک خانه در تبریز را نشان می دهد

سبک معماری خانه هوشمند در تبریز

با گذر زمان و پیشرفت روز افزون تکنولوژی سبک معماری خانه های سنتی و قدیمی دچار تغییرات و تحولات فراوانی گشته است. در عصر جدید معماری بیشتر خانه های تبریز، مدرن و هوشمند در نظر گرفته شده است تا رفاه و آسایش زیادی را برای ساکنین این منطقه به فراهم نماید.

در این بخش قصد داریم شما را با نمونه ای از این تجهیزات که در ساخت خانه هوشمند در تبریز نقش دارند؛ آشنا کنیم.

سیستم گرمایش هوشمند

با توجه به آب و هوای سرد این منطقه استفاده از سیستم گرمایش هوشمند در خانه، بسیار مناسب و کاربردی می باشد. به کمک این سیستم هوشمند به راحتی و از راه دور از طریق تلفن همراه قادر به کنترل و تنظیم دمای محیط خانه خواهید بود.

علاوه بر این به کمک سناریوهای خانه هوشمند می توانید قبل از ورود به خانه، دمای محیط را تنظیم نمایید تا زمانی که وارد خانه شدید دمای خانه مطابق میل شما باشد.

این سیستم هوشمند علاوه بر راحتی در بهبود کیفیت انرژی و افزایش طول عمر تجهیزات گرمایشی موثر است.

پرده هوشمند

با هوشمند سازی پرده ها تا حدود زیادی می توان مانع از اتلاف انرژی شد به عنوان نمونه به کمک سناریو می توان زمان مناسب جهت باز یا بسته شدن پرده ها را تنظیم نمود. در این صورت پرده های هوشمند در طول روزهای افتابی به صورت خودکار کنار رفته و نور و روشنایی را به خانه می آورد. یا هنگام سردی هوا برای جلوگیری از ورود سرما به داخل به صورت خودکار بسته می شود و بدین ترتیب مانع اتلاف زیاد انرژی می گردد.

پنجره های دو جداره

بیشترین میزان اتلاف انرژی در یک خانه از طریق پنجره ها صورت می گیرد و بهترین راه حل ممکن برای این مشکل، پنجره های دو جداره می باشد.

بهترین نوع پنجره برای مناطق سرد و خشک، پنجره دو جداره upvc مدل لولایی ثابت می باشد. این پنجره ها بهترین عایق در برابر سرما و گرما می باشند و تا حدود زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

علاوه بر این به کمک سنسور در و پنجره می توان پنجره های خانه را هوشمند نمود تا به کمک سناریو در زمان مناسب باز و بسته شوند و یا از راه دور وضعیت آن ها را کنترل نمود.

دیوار دو جداره

همان طور که گفته شد شهر تبریز آب و هوایی سرد، خشک و کوهستانی دارد و به همین علت گرم نگه داشتن محیط درون خانه کاری دشوار می باشد.

به همین جهت در ساخت خانه هوشمند در تبریز از ابزارهای استاندارد و به خصوصی استفاده شده است. دیوار دو جداره نمونه ای از این ابزارها می باشد که نقش موثری در کاهش اتلاف انرژی درون ساختمان دارد.

ساختار این دیوار به گونه ای می باشد که در میان دیوار یک عایق حرارتی قرار گرفته که مانع از انتقال گرما، رطوبت و صدا است و باعث کاهش هزینه ها می شود.

تصویری از یک دیوار دو جداره با آجرهایی قرمز رنگ می باشد.

علاوه بر این تجهیزات هوشمند در هوشمند سازی ساختمان از ابزارها و تجهیزات دیگری مانند سیستم روشنایی هوشمند، سیستم اعلام و اطفا حریق، سیستم سرمایش هوشمند و دیوار سبز هوشمند استفاده شده است.

در خصوص هوشمند سازی ساختمان، شرکت ایلیا راژمان صدرا با سال ها تجربه در این زمینه و به همراه تیم حرفه ای و متخصص خود به شما متقاضیان عزیز خدمت رسانی می کند.