برترین برندهای خانه هوشمند کدامند؟ و چه محصولاتی ارائه می دهند؟

تصویری از واژه انگلیسی برند به رنگ قرمز با پشت زمینه سفید.

برترین برندهای خانه هوشمند در سراسر جهان

برترین برندهای خانه هوشمند کدامند؟ قطعا این پرسش یکی از درگیری های فکری برای مصرف کنندگان خانه هوشمند است که به دنبال پاسخی مناسب برای آن هستند. واقعیت امر این است که این سوال جواب مشخصی ندارد و نمی توان به صورت کلی گفت بهترین برندهای خانه هوشمند کدامند؟

اما می توان برای هر شخص متناسب با خواسته ای که دارد بهترین برند را معرفی کرد. متاسفانه نداشتن منابع موثق و اطلاعات نادرست بسیاری از افراد جهت کسب منافع خود در این صنعت ما را دچار اشتباه می کند. در اینجا قصد داریم آگاهی شما را در آشنایی با بهترین برندهای خانه هوشمند افزایش دهیم تا بسته به نیازتان بهترین برند را برای ساخت خانه هوشمند خود انتخاب نمایید. اما در ابتدا لازم است اطلاعاتی در زمینه هوشمندسازی کسب کنید.

پروتکل های هوشمند سازی ساختمان

خانه هوشمند، فناوری مدرن و امروزی می باشد که با هدف بهبود کیفیت زندگی، ایجاد امنیت و بهینه سازی مصرف انرژی به وجود آمده است. برای تحقق این اهداف نیاز به یک روش ارتباطی مناسب جهت ایجاد انسجام بین اجزای مختلف خانه هوشمند است که بین آن ها ارتباط برقرار کند. این ارتباط بین اجزای مختلف، از طریق پروتکل ها انجام می شود. پروتکل به بیان ساده، زبان صحبت کردن تجهیزات است.

هوشمندسازی ساختمان با استفاده از پروتکل ها به دو دسته کلی تقسیم می شود. هوشمندسازی بی سیم و با سیم که تفاوت آن ها را در اینجا برای شما شرح می دهیم.

هوشمندسازی با سیم

اگر در حال حاضر سیستم برق کشی ساختمان انجام نشده است و یا امکان تغییر در روند برق کشی ساختمان وجود داشته باشد، می توان از سیستم هوشمند با سیم استفاده کرد. از ویژگی های این سیستم هوشمند عدم وجود محدودیت در وسعت مکان مورد نظر جهت هوشمندسازی است. به دلیل ارتباط سیمی بین سیستم کنترل کننده مرکزی ساختمان و تجهیزات هوشمندسازی ساختمان، این روش از پایداری بسیار بالاتری برخوردار است.

هوشمندسازی بی سیم

در روش بی سیم نیازی به تغییر سیستم برق کشی ساختمان نیست و می توان به راحتی ساختمان را هوشمند کرد. همچنین هوشمندسازی بی سیم قابلیت جابه جایی دارد و در صورت تعویض خانه می توان به راحتی سیستم هوشمند را به مکان جدید انتقال داد. اما از معضلات این روش وجود نویز و اختلال در شبکه هوشمند خانه است که در سیستم هوشمند با سیم این مشکل به ندرت مشاهده می شود. هوشمندسازی های بی سیم ترجیحا در مکان هایی با وسعت کم اجرا می شود.

انواع پروتکل با سیم

پروتکل های هوشمندسازی ساختمان انواع مختلفی دارد از جمله KNX, Modbus, LonWork, BACnet، BUS كه از محبوب ترین پروتکل های موجود در هوشمندسازی با سیم می باشند که توسط برندهای برتر جهان پشتیبانی می شوند. پروتکل های LonWork, BACnet به دلیل هزینه بالای اجرایی امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

تصویری از نام انواع پروتکل های بی سیم است که برخی از برترین برندهای خانه هوشمند تحت این پروتکل ها هستند.

انواع پروتکل بی سیم

از پروتکل های محبوب در هوشمندسازی بی سیم می توان به ZigBee، Bluetooth، Wi-Fi، Zwave، Wemo، RF، NRFاشاره کرد. پروتکل ZigBee و Zwave طرفداران بیشتری نسبت به دیگر پروتکل های بی سیم دارند و به دلیل پشتیبانی از شبکه مش دیگر مشکلی از نظر پهنای باند کم ندارند. این بدین معناست که با استفاده از این پروتکل ها در هوشمندسازی تجهیزات بیش از یک راه برای ارسال اطلاعات از مبداء به مقصد وجود دارد. در سال های گذشته کار بر روی بستر شبکه و Wi-Fi مورد توجه اکثر برندها قرار گرفته است.

اسامی برترین برندهای خانه هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی، عصر جدید به سوی هوشمندسازی ساختمان ها گام برداشته است. از همین جهت شرکت های زیادی دراین زمینه فعالیت می کنند که به دلیل تعداد انبوه آن ها، در اینجا شماری از برترین برندهای خانه هوشمند را به اختصار به شما معرفی می کنیم.

برندهای برتر در حوزه هوشمندسازی بی سیم :

برند Control4

این شرکت امریکایی در سال 2003 تاسیس شده است و اولین خانه هوشمند بی سیم در دنیا را به بازار عرضه کرد. Control4 همواره جز سه برند برتر دنیا در زمینه خانه هوشمند می باشد و از جمله  فعالیت های این برند در جهت هوشمندسازی خانه ها می توان به هوشمندسازی سیستم های روشنایی، سرمایش و گرمایش، سیستم های صوتی و تصویری و سیستم های امنیتی اشاره کرد که تحت پروتکل ZigBee می باشند.

برند Qubino

از تولید کنندگان اروپایی در حوزه ساخت خانه هوشمند بی سیم تحت پروتکل Zwave هستند. این شرکت در زمینه تولید تجهیزات هوشمندی مانند سیستم گرمایشی و تهویه هوا، سیستم روشنایی، سیستم کنترل ورود و خروج، سیستم گرمایشی آب خانگی، سیستم آبیاری و استخرها خدماتی ارائه می دهد.

برند Zipato

Zipato برند اروپایی در حوزه ساخت محصولات بی سیم خانه هوشمند تحت پروتکل ZigBee و Zwave است که از سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند اروپایی محصولاتی در جهت مدیریت روشنایی، امنیت، سرگرمی و انرژی، تجهیزاتی هوشمند ارائه می دهد.

برند Griffin

شرکت طراحان هوشمندساز آرمید با نام برند Griffin (گریفین) در سال 1389 در زمینه طراحی و تولید تجهیزات هوشمند در هتل ها، ساختمان های مسکونی، اداره ها و مراکز آموزشی به صورت بی سیم فعال است.

برند IHS

شرکت IHS از سال 1388 شروع به کار کرده است و یک برند بی سیم تحت پروتکل WI-FI می باشد. IHS در زمینه های امنیتی، روشنایی، تنظیم دما، سیستم های صوتی و تصویری و تاسیسات استخر به شما خدماتی ارائه می دهد.

برندهای برتر در حوزه هوشمندسازی با سیم

برند Bosch

این شرکت آلمانی در سال 1886 توسط Robert Bosch تاسیس شد. سیستم خانه هوشمند Bosch باسیم است و تحت پروتکل knx عمل می کند. از مزیت های این برند محبوب می توان به راحتی، امنیت و بهبود در مصرف انرژی اشاره کرد.

برند Vimar

این برند فعالیت خود را از سال 1945 در ایتالیا آغاز کرد. در حال حاضر Vimar  فعالیت خود در ساخت خانه هوشمند را در کشور اتریش، سنگاپور، چین، شیلی، فرانسه، یونان، امارات متحده عربی، ونزوئلا و مکزیک گسترش داده است. این شرکت علاوه بر هوشمندسازی با سیم تحت پروتکل  knxدر زمینه خانه هوشمند در ساخت تجهیزات الکتریکی کشتی ها و قایق های تفریحی نیز صدر نشین است.

برند Crestron

شركت Crestron یکی از برترین برندهای خانه هوشمند امریکایی می باشد که در سال 1971 شروع به کار کرده است. این برند درساختمان های تجاری مانند سالن های کنفرانس، مدارس، و خانه های مسکونی فعالیت های زیادی در جهت ادغام تجهیزات مدرن صوتی و تصویری  تحت پروتکل  KNX ارائه می دهد. همچنین در زمینه هوشمندسازی سیستم سرمایش و گرمایش، روشنایی، امنیت، تهویه هوا خدماتی به مشتریان خود عرضه می کند.

برند ABB

ABB یک شرکت چند ملیتی سوئدی- سوئیسی است. در سال 1988 فعالیت خود را در زمینه هوشمند سازی و برق قدرت بر پایه پروتکل KNX آغاز کرده است. از رقبای اصلی این برند جهانی می توان به Schneider Electric، Siemens، Eaton، Hubbell و Alstom اشاره کرد.

برند Schneider

برند خانه هوشمند Schneider از سال 1836 در کشور فرانسه شروع به کار کرده است. نام این برند در سال 1999 با خرید یکی از توزیع کنندگان برق اروپا به Schneider Electric تغییر یافت. تمام محصولات این برند تحت پروتکل  KNX و ModBus هستند و در راستای امنیت، راحتی، مصرف بهینه انرژی اقدام به هوشمندسازی می کنند.

برند  Busch Jaeger 

برند آلمانیBusch Jaege  در سال 1879 تاسیس شده است و اکنون زیر مجموعه کمپانی ABB می باشد. محصولات این برند تحت استاندارد KNX است.

برند  Zennio

Zennio شرکت اسپانیایی می باشد که در بیش از 100 کشور فعالیت دارد. این برند از سال 2005 شروع به کار کرده است و هدف آن بهبود زندگی و مصرف انرژی تحت پروتکل KNX است. Zennio  در ساخت بیش از 250 محصول از جمله پنل لمسی، سنسورها، کلیدهای لمسی، آیفون تصویری فعالیت دارد.

برند  Berker 

شرکت آلمانی Berker از سال 1919 فعالیت خود را در زمینه ساخت کلید، پریز و تجهیزات الکتریکی خانه هوشمند آغاز کرد. این برند با تولید انبوهی از تجهیزات هوشمند تحت پروتکل KNX، از برترین شرکت های سازمان جهانی KNX  به شمار می آید. از محصولات این برند می توان به پرده هوشمند، سنسورها، ترموستات ها و انواع کلید و پریز در طرح ها و مدل های مختلف اشاره کرد.

برند  GVS

شرکت Guangzhou Video Star  یا به اختصار GVS در سال 1999 در چین تاسیس شد. این شرکت در حوزه خانه هوشمند، امنیت هوشمند و مراقبت های هوشمند پزشکی فعالیت دارد.

برند  TIS

شرکت Texas Intelligent Systems یا به اختصار TIS یک شرکت خانه هوشمند چینی است. نمونه هایی ازمحصولات این شرکت عبارتند از آیفون های تصویری، رله و دیمر، کنترل هوشمند دما، سیستم های صوتی و تصویری، کلیدهای هوشمند لمسی، پرده های هوشمند که تحت پروتکل BUS می باشند.

برند  Zooril

شرکت فناوری هوشمند ایلیا راژمان صدرا فعالیت خود را از سال 1394 در زمینه خانه هوشمند آغاز کرده است و دارای چندین نمایندگی در سراسر ایران می باشد. Zooril محصولات متنوعی مانند نمایشگرهای تصویری، انواع سنسورهای حرکتی، رله و دیمر، سنسور مگنت درب، آیفون های تصویری، پردهای هوشمند، انواع اسپیکرو رقص نور، انواع کلیدهای لمسی را تحت پروتکل Modbus به بازار عرضه می کند. لازم به ذکر است این برند توانایی پشتیبانی از پروتکل های دیگر با سیم را از جمله KNX و Sbus دارد.

برند Hanta

برند Hanta در سال 1389 با ارائه خدماتی در راستای مدیریت ساختمان در جهت ارتقا امنیت و بهبود مصرف انرژی و راحتی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و اکنون در چندین استان کشور دارای نمایندگی است. از محصولات این برند ایرانی می توان تاچ پنل ها، آیفون تصویری، انواع کلید و پریز، سنسورها، انواع گوناگون کدینگ دیجیتال و ماژول ها را نام برد که همگی تحت پروتکل Modbus می باشند.

برند ARG

شرکت آرام رمز گستران یا به اختصار ارگ در سال 1386 با تکیه بر علم و دانش، فعالیت خود را آغاز کرد. این برند ایرانی در جهت هوشمندسازی ساختمان اقداماتی در زمینه روشنایی، امنیت، تنظیم دما، پرده ها، موسیقی و فضای سبز ارائه می دهد.

برند آلفا

خانه هوشمند آلفا از سال 1388 فعالیت خود را در ایران آغاز کرد. این برند به صورت با سیم اقدام به هوشمندسازی منازل شما می کند. از محصولات هوشمند این برند ایرانی می توان به ساخت مانتیور لمسی، انواع کلید لمسی و کارتخوان ها اشاره کرد.

برند Cobaco

فعالیت شرکت ایرانی Cobaco (کوباکو) در زمینه ساخت خانه هوشمند به صورت با سیم از سال 1389 آغاز شد. این شرکت در ساخت تجهیزات جانبی، آیفون، کلیدهای لمسی و تجهیزات تابلویی خانه هوشمند خدمت رسانی می کند.

برند HBB

HBB یکی دیگر از برندهای ایرانی در زمینه ساخت خانه هوشمند است که به صورت با سیم محصولاتی نظیر سنسورها، سیستم صوتی، پرده برقی، کلید و پنل، تجهیرات تابلویی و قفل هوشمند ارائه می دهد.

شرکت خانه هوشمند ایرانیان

خانه هوشمند ایرانیان در سال 1381 در ایران تاسیس شده است. خانه هوشمند ایرانیان پروژه های زیادی در ساخت اماکن تجاری، مسکونی، اداری اجرا می کند. تمامی محصولات این شرکت مانند روشنایی هوشمند، سیستم سرمایش و گرمایش، پرده هوشمند و سیستم حفاظتی هوشمند می باشد.

برند Brexy

برند Brexy به صورت با سیم در زمینه اتوماسیون روشنایی، تهویه مطبوع، صوت و موسیقی محصولاتی مانند سنسورها، کنترل پنل ها و عملگرها ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *