مشاوره هوشمند سازی خانه با مهندسین زوریل از صفر تا صد چگونه صورت می گیرد؟

تصویر دو مرد در حال مشاوره هوشمندسازی ساختمانندسازی

مشاوره هوشمند سازی خانه در زوریل

مشاوره هوشمند سازی خانه قطعا یکی از مهمترین بخش ها در انجام فرآیند خانه هوشمند می باشد. هر انسانی قطعا تا کنون در زندگی با چالش ها و فرصت های زیادی مواجه شده است که بهترین روش برای جلوگیری از سردرگمی و اتخاذ تصمیم مناسب، روی آوردن به مشورت است.

هر اقدامی در جهان نیاز به تصمیم گیری دارد و هنگامی که یک تصمیم با مشورت اتخاذ شود، نتایج مفیدتر و معقولانه تری به همراه خواهد داشت.

از آنجایی که هوشمند سازی ساختمان کاری پیچیده و دشوار می باشد، برای تصمیم گیری به مشورت نیاز است. بهترین راه حل مشورت با تیم مشاوره مجرب و حرفه ای است، تا مالک ساختمان با روند کار آشنا شده و بهترین تصمیم گیری را در انتخاب نوع پروتکل ها و تجهیزات به کار رفته در آن داشته باشد.

در واقع برای تحلیل نیازهای مشتری و قابلیت پیاده سازی سیستم هوشمند نیاز به مشاوره با متخصصین در این حوزه می باشد. علاوه بر این باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت بالای هوشمند سازی، این کار  کمی زمانبر بوذه و باید به صورت صحیح و دقیق گام برداشت.

شرکت ایلیا راژمان صدرا در شیراز با ارائه خدمات مشاوره هوشمند سازی خانه قبل از نصب، حین نصب و حتی بعد از نصب این نگرانی ناشی از نحوه عملکرد سیستم هوشمند ساختمان را از دوش افراد برداشته است.

بنابراین شما می توانید در صورت داشتن ابهامات برای تصمیم گیری خانه هوشمند با مشاوران مجرب و حرفه ای این شرکت به شماره ای که در انتها ذکر شده است تماس حاصل فرمائید.

تصویری از یک تیم مشاوره هوشمند سازی خانه است.

بطور معمول هنگام نصب سیستم خانه هوشمند بین ساکنین ساختمان و مشاوران اجرای پروژه مشورتی صورت می گیرد. مشاوران باید به گونه ای به افراد مشاوره بدهند که نحوه عملکرد سیستم هوشمند در خانه کاملاً برای آنها قابل فهم بوده و از مزایای آن مطلع شوند.

در این بین یک سری سؤالات مطرح می شود که شما باید در نظر بگیرید و با مشاوره گرفتن پاسخ مناسبی برای آنها بیابید؛ زیرا مشاوران هر چه خواسته شما را شفاف تر بشنوند، خدماتی که ارائه می دهند با نیازتان مطابقت بیشتری خواهد داشت.

بعد از مطرح شدن این سؤالات و یافتن پاسخ مناسب تصمیم نهایی برای نحوه اجرای سیستم خانه هوشمند اتخاذ می شود.

هدف شما از انجام هوشمند سازی و مشاوره هوشمند سازی خانه چیست؟

در واقع این بخش همان چرایی انجام کار است و یکی از اساسی ترین پرسش هایی است که، شالوده اصلی پروژه هوشمند سازی را در برمی گیرد. مسلماً افرادی که قصد مجهز کردن ساختمان خود به سیستم هوشمند را دارند، اهداف متفاوتی دارند.

این اهداف می تواند برای امور تجاری، اداری، فروش و یا شخصی سازی باشد. فردی که یک ساختمان برای فروش ساخته، نسبت به کسی که ساختمانی را برای خود می سازد، اولویت های متفاوتی دارد.

این موضوع در مورد ساختمان تجاری و اداری هم صدق می کند و فردی که می خواهد ساختمان شخصی خود را مجهز به سیستم هوشمند کند، بطور قطع کیفیت را ارجح بر قیمت در نظر می گیرد زیرا خود شخص می خواهد در ساختمان زندگی کند و هدف از آن فروش یا اجاره نیست. بنابراین در نظر گرفتن این سؤال چالشی برای مهندسین پروژه بسیار حیاتی است.

قیمت تقریبی انجام پروژه را در مشاوره هوشمند سازی خانه از مشاوران بپرسید؟

قیمت تجهیزات هوشمند سازی باید به اندازه ای باشد که بهای تمام شده ساختمان را بیش از حد بالا نبرد، بنابراین دامنه و قدرت خرید خودتان را نسبت به قیمت تجهیزات هوشمند درنظر بگیرید سپس اقدام به خرید نمایید.

قیمت تجهیزات و انجام پروژه باید به نحوی باشد که شما دچار زیان نشوید. اگر شما قصد اجاره یا فروش ساختمان را دارید هنگام ارزیابی قیمت سیستم هوشمند باید مواردی مانند، ارزش افزوده، ظاهر محصولات (کلید، و غیره)، امکانات خانه هوشمند، کیفیت محصولات، نحوه سیم کشی و گارانتی محصول را حتماً در نظر بگیرید. بنابراین هنگام مشاوره هوشمند سازی خانه به این نکته توجه داشته باشید.

نوع پروژه چیست و در چه مرحله ای قرار دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، هنگام مشاوره هوشمند سازی خانه نوع ساختمان در انتخاب شیوه هوشمند سازی بسیار اهمیت دارد و حتماً باید بدانیم که ساختمان مدنظر در کدام مرحله از ساخت است.

آیا ساختمان در حال ساخت و نیمه تمام است؟ آیا بافت آن قدیمی است و یا قصد بازسازی دارید؟ نوع ساختمان لوکس یا قدیمی می باشد؟ ساختمان مناسب بخش تجاری، اداری یا مسکونی است؟ تمامی این سؤالات باید با دقت و ریز بینانه در نظر گرفته شود تا مراحل هوشمند سازی ساختمان با کیفیت بسیار مناسبی اجرا شود.

در مشاوره هوشمند سازی خانه عنوان کنید که نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی مدنظرتان کدام است؟

سیستم سرمایشی و گرمایشی انواع مختلفی دارند. فن کوئل، داکت اسپیلت، اسپیلت یونیت، گرمایش از کف، VRF و کولر آبی نمونه ای از این تجهیزات می باشند.

با توجه به موارد ذکر شده متوجه می شویم که نه تنها تنوع سیستم گرمایش و سرمایش زیاد است، بلکه نحوه اجرای هر کدام از این سیستم ها با یکدیگر متفاوت بوده و شیوه اجرای آن ها به دانش و آگاهی نیاز دارد.

بنابراین قبل از انجام پروژه باید این بخش مورد مشورت قرار گیرد تا تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

آیا هنگام پیاده سازی ساختمان به با سیم بودن یا بی سیم بودن آن توجه دارید؟

با توجه به اجرای خانه هوشمند به هر دو روش با سیم و یا بی سیم و ارائه پروتکل های متنوع برای هر دو روش، نیاز به مشاوره می باشد. چرا که در صورت انتخاب هر یک از این دو روش، به زیر ساخت های متفاوتی نیاز است.

در روش با سیم، همان طور که از نام آن مشخص می باشد، قبل از پیاده سازی ساختمان، نیاز به طراحی و اجرای لوله کشی برق برای اجرای سیم کشی برق در ساختمان می باشد.

اما روش بی سیم، کاملا متفاوت بوده و نیازی به اعمال تغییرات اساسی در سیم کشی برق وجود ندارد.

بنابراین در این بخش مواردی در نظر گرفته می شود مانند اینکه ممکن است نتوان در سیم کشی برق ساختمان تغییراتی ایجاد نمود؛ و یا در صورت امکان اعمال تغییرات، این روند به چه نحوی باید اجرا شود؟

در نظر داشته باشید که هنگام مشاوره هوشمند سازی ساختمان درمورد محدودیت سیم کشی اطلاعات کافی بدست آورید، زیرا تصمیم گیرنده نهایی شما هستید و باید بدانید تغییراتی که قرار است در سیم کشی محل سکونت تان رخ می دهد چگونه است؟

فردی که تصمیم به مجهز کردن ساختمان خود به سیستم هوشمند گرفته است معمولاً تا حدی از سیستم هوشمند ساختمان اطلاعاتی دارد، اما این اطلاعات دقیق و مفید نیست در حالیکه مشاوران در این زمینه تخصص و تبحر کامل دارند.

اطلاعاتی مانند سایز لوله برق کشی، نحوه سیم کشی، نوع سیم کاربردی، محل تابلو هوشمند، تعداد سرخط های مهم برای هر فضا، نوع و نحوه کنترل هوشمند، انتخاب محل نصب پنل لمسی هوشمند، دسترسی به ضوابط، آیین نامه ها، استاندارد های تعریف شده و کیفیت تجهیزات هوشمند مواردی هستند که یک مشاور هوشمند سازی ساختمان بر آنها مسلط است.

مشاوران خانه هوشمند از آخرین دستاوردها و استانداردها در حوزه هوشمند سازی اطلاعات به روز و مفیدی دارند که با مشورت گرفتن از آنها در زمینه هوشمند سازی ساختمان، شما را چند گام جلوتر می برند.

چرا که تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و تطبیق دادن خود با این تغییرات منجر به بهره برداری از جدید ترین روش های ارائه شده می شود.