هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر چیست؟ سیستم های هوشمند سالن آمفی تئاتر کدام است؟

, ,
تصویری از سالن آمفی تئاتر هوشمند نشان می دهد که در آن تعداد زیادی صندلی وجود دارد.

هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر راهی برای افزایش کیفیت اجرای مناسبت ها

هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر یکی دیگر از نوآوری های مدرن عصر حاضر جهت بالا بردن کیفیت اجرای مناسبت ها می باشد. هدف از سالن آمفی تئاتر هوشمند صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش بهره وری و ارائه خدمات بهتر به حضاران و افزایش تاثیرگذاری جلسات بر شرکت کنندگان در جلسات است.

در مراکز آموزشی، فرهنگی و علمی استفاده از سالن های آمفی تئاتر رایج است و هنگام برگزاری همایش ها و دیگر مناسبت های مهم مورد استفاده قرار می گیرند. انسان همواره به دنبال استفاده از ابزارهای پیشرفته برای آسانی و سرعت در انجام کارهاست.

ممکن است تا اینجا این سوالات برای شما پیش آمده باشد که سالن آمفی تئاتر هوشمند چیست؟ هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر چه مزیت هایی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا سالن آمفی تئاتر هوشمند را تعریف می کنیم و سپس برخی از سیستم های هوشمند سازی در سالن آمفی تئاتر را شرح می دهیم.

سالن آمفی تئاتر هوشمند

سالن آمفی تئاتر هوشمند به سالنی گفته می شود که اکثر فعالیت ها توسط سیستم های هوشمند به صورت اتوماتیک  انجام می شود.

مجهز شدن سالن آمفی تئاتر به سیستم هوشمند در سازمان ها یکی از راهکارهای مفیدی است که منجر به بهبود کیفیت خدمات در سالن می شود. با استفاده از هوشمند سازی در سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر، امنیت محیط سالن افزایش می یابد و تهیه گزارش آماری افرادی که در سالن و همایش ها شرکت می کنند آسان تر می شود.

سالن آمفی تئاتر هوشمند مجموعه ای از تجهیزات هوشمند مانند درب ورود اتوماتیک، سیستم کنترل نور، میکروکنترلر های شمارشگر افراد مراجعه کننده در سالن و غیره است که ترکیب این تجهیزات موجب ایجاد فضایی مطلوب و قابل اطمینان درسالن می شود.

هوشمندسازی سالن همایش چگونه است؟

یک سالن همایش هوشمند به دلیل کاربردهای مهمی که دارد نحوه اجرای برنامه ها و همایش ها در آن اهمیت زیادی دارد. در واقع به دلیل حضور طولانی مدت افراد در سالن، کنترل و مدیریت سالن باید به شکلی طراحی شود که فضای مناسبی ایجاد نماید تا توجه افراد به آنچه بر روی سن ارائه می شود، جلب شود.

ایجاد فضای مناسب شامل تهویه هوا، نورکافی، کنترل دما، نظافت و بهداشت، نظم و راحتی صندلی ها روی هم رفته منجر به اجرای مناسب برنامه مجریان همایش ها می شود. بخش های مهمی از سالن که سیستم هوشمند سازی در آن تعبیه می شوند شامل سیستم های روشنایی، سیستم سرمایشی- گرمایشی، پروژکتورها و پرده ها، سیستم صوتی می باشند که در مورد هر کدام به صورت مختصر و مفید توضیح خواهیم داد.

سیستم روشنایی هوشمند 

به طور کلی سیستم روشنایی در هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر به دو طریق صورت می گیرد:

  • سیستم روشنایی هوشمند حرفه ای

در این نوع سیستم با کمک یک سری کنسول ها، پروتکل ها و دیمرها کلیه خطوط برق قابل کنترل می باشد. این خطوط با کمک دیمرها فعالیت می کنند و فضای روشنایی سالن را مطابق با نیاز تنظیم می کند. نوری که در سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد معمولاً از دو نوع است یکی نور سفید که در واقع همان نور قابل استفاده در فضای سالن می باشد و دیگری نور دکوراتیو که در پروژکتورها، لامپ ها و لیزر ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم روشنایی در اتوماسیون هوشمند سالن آمفی تئاتر قابل برنامه ریزی است و تنها با فشردن یک کلید در صفحه موبایل، لپ تاپ یا تبلت در هر جای سالن قابل تنظیم می باشد.

  • سیستم روشنایی هوشمند ساده

این سیستم با استفاده از رله و دیمر قابل تنظیم است. در این سیستم سناریو های مختلف با میزان نور لازم را می توان تنظیم کرد همچنین با استفاده از نرم افزارهای مختلف قابل نصب در موبایل، این سیستم قابل کنترل است.

در واقع فرق سیستم روشنایی حرفه ای با سیستم روشنایی ساده در قدرت کنترل، ایجاد افکت های مناسب و برنامه ریزی شده است که تمامی این موارد در سیستم روشنایی حرفه ای با شدت بیشتر و دقیق تری پیاده سازی می شوند.

تصویری از سالن آمفی تئاتر با نورپردازی زیبا را نشان می دهد.

 

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند 

با استفاده از این سیستم میزان دما در فضای سالن تحت کنترل و نظارت قرار می گیرد. در سالن میزان دما در ساعات مشخصی از روز توسط سنسورهای تعبیه شده در سیستم هوشمند سالن مورد بررسی قرار می گیرد و تغییرات لازم در اندازه دما به صورت خودکار انجام می شود.

در واقع با تعبیه سیستم هوشمند در سیستم های گرمایشی- سرمایشی، می توان فن کویل ها، اسپلیت ها، داکت اسپلیت ها را کنترل کرد و در هر لحظه تنظیمات این تجهیزات را در صفحه مانیتور مدیریت نمود.

کنترل پروژکتورها و پرده ها در سالن هوشمند

در یک سالن آمفی تئاتر پرده روی سن یکی از بخش هایی است که نه تنها در ظاهر و زیبایی سالن تأثیر زیادی دارد، بلکه به دلیل جایگاه آن دائما در دامنه دید حضار قرار می گیرد. بنابراین نحوه عملکرد پرده سالن در کیفیت ارائه خدمات سالن بسیار مؤثر است.

با استفاده از هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر، باز و بسته شدن پرده در سالن به صورت خودکار انجام می گیرد. این عمل با کمک ماژول های کنترل پرده و فرستنده های IR در سیستم هوشمند انجام می گیرد. نقش پروژکتورها در ارائه یک سخنرانی یا همایش بسیار حائز اهمیت است چرا که حضاران در سالن برای درک مطالب و موضوع در حال ارائه به صفحه پروژکتور توجه می کنند. با تعبیه سیستم هوشمند در پروژکتورها، می توان اسلاید های طراحی شده برای ارائه مطالب را به صورت هماهنگ و زمان بندی شده نمایش داد.

سیستم صوتی هوشمند

هنگام تجمع اشخاص در یک سالن چگونگی اجرای سیستم صوتی اهمیت بسزایی دارد. افراد حاضر در سالن باید به شیوه ای مناسب از سیستم صوتی استفاده کنند به این صورت که افراد حاضر در صندلی های آخر سالن، بتوانند با کیفیت مطلوبی از سخنرانی ها بهره ببرند.

هنگامی که سخنرانی بر روی سن به پایان می رساند در پشت پرده سالن، افرادی حضور دارند که موزیک های بین سخنرانی را اجرا می کنند. این کار زمانبر و طاقت فرسا است. با هوشمند سازی سیستم صوتی دیگر نیاز به دخالت انسان نیست و بلافاصله بعد از اتمام سخنرانی یا لحظات ضروری موزیک به صورت اتوماتیک پخش خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در راستای هوشمند سازی سالن آمفی تئاتر به کارشناسان ما در شرکت ایلیا راژمان صدرا تماس بگیرید.

تلفن های تماس

تلفن :  ۳۶۲۶۵۰۶۲ – ۰۷۱

موبایل: ۰۹۱۷۲۶۴۲۴۴۱

این شرکت دارای چندین سال سابقه در زمینه هوشمند سازی ساختمان ها است که از آخرین تکنولوژی روز دنیا در پروژه های خود بهره می برند.