سیستم روشنایی خانه هوشمند چیست؟ و چه مزیت هایی برای کاربران دارد؟

, ,
تصویری مربوط به سیستم روشنایی خانه هوشمند است که کاربر از راه دور روشنایی خانه را تنظیم می کند.

سیستم روشنایی خانه هوشمند از تصور تا واقعیت

سیستم روشنایی خانه هوشمند یکی دیگر از قابلیت های هوشمند سازی ساختمان ها است که افراد می توانند با به کارگیری این سیستم، روشنایی ساختمان خود را از راه دور کنترل و مدیریت کنند.

تا چند سال پیش، سیستم روشنایی هوشمند و کنترل آن از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند چیزی دور از انتظار و تصور بود، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، این تصور به واقعیت تبدیل شده و وجود چنین سیستم هایی در خانه های هوشمند مشاهده می شود.

در این مقاله شما را با سیستم روشنایی هوشمند و امکاناتی که این سیستم در اختیارتان قرار می دهد، آشنا خواهیم کرد.

نور و روشنایی مناسب در محیط، از موارد ضروری برای انجام هر گونه فعالیتی هستند. شدت و رنگ نور از عوامل موثر بر عملکرد فرد در محیط اند که می توانند کارایی فرد را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین لازم است سیستمی باشد که با توجه به شرایط و نیاز کاربر، رنگ و  میزان نور مناسب را به صورت هوشمندانه ای تنظیم کند که به چنین سیستمی، سیستم روشنایی هوشمند می گویند.

سیستم روشنایی هوشمند یک روش جدید و جذاب برای مدیریت روشنایی در منزل شماست. در سیستم روشنایی سنتی افراد از طریق کلید ها برای روشن و خاموش کردن چراغ ها استفاده می کردند که این کلیدها دارای معایبی بودند؛ از جمله اینکه کاربر، در به یادآوردن اینکه کدام کلید مربوط به کدام چراغ است، دچار سردرگمی می شد، و علاوه بر این فضای زیادی از دیوارها را اشغال می کردند و زیبایی دیوار ها و دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می دادند. اما امروزه شما می توانید با اجرای سیستم هوشمند چنین مسائلی را حل کنید و در هر جا و هر مکانی که باشید با موبایل خود روشنایی خانه تان را تنظیم کنید.

در این سیستم تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از آن ها سیستم کنترل هوشمند روشنایی است. کاربران می توانند با استفاده از برنامه ای که روی گوشی هوشمند خود دارند به سیستم پردازش مرکزی متصل شوند و تمام چراغ های منزل را از راه دور کنترل کنند.

امکان تغییر میزان نور، زمان بندی برای روشن و خاموش شدن آن ها، کنترل با دستیار صوتی و نور پردازی بر اساس سناریوها برای این نوع لامپ ها وجود دارند. این لامپ ها می توانند به صورت رنگی، ساده، مجهز به سنسور و موزیکال نیز باشند.

تصویر مربوط به سیستم روشنایی هوشمند است که فرد با استفاده از تبلت خود روشنایی اتاق خود را تنظیم و کنترل می کند.

 

سیستم روشنایی خانه های هوشمند مزایایی دارند که در زیر به بیان آن ها می پردازیم.

مزایای سیستم روشنایی خانه هوشمند:

کنترل روشنایی ساختمان از راه دور با استفاده از تبلت و گوشی هوشمند:

با اجرای چنین سیستم هایی می توانید بعضی از کارها را در خارج از منزل انجام دهید، به عنوان مثال زمانی که در خانه نیستید و نگرانید فرزندتان به سراغ پریزهای برق برود، می توانید با این سیستم، دسترسی فرزند خود را محدود کنید و برق مکان هایی که احتمال دارد به سراغ آن ها برود را قطع کنید.

ایجاد روشنایی مناسب در محیط با ترکیب نور خورشید با فضای داخلی:

اگر شما از افرادی هستید که ترجیح می دهید از نور طبیعی در خانه استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما سیستم پرده هوشمند است. با استفاده از گوشی همراه خود می توانید با یک کلیک پرده ها را باز و بسته کنید و میزان نور در محیط را تنظیم کنید. همچنین از دستیار صوتی می توانید پرده ها و میزان نور در محیط را کنترل نمایید.

عدم استفاده کاربر از کلیدهای دیواری:

سیستم روشنایی هوشمند بهترین راه برای جایگزین کردن کلیدهای سنتی هستند و با پیاده سازی آن در خانه ، دیگر نیازی نیست به سراغ تابلو ها و کلید ها بروید.

ایجاد روشنایی هوشمند برای زمان های حضور و یا عدم حضور فرد در خانه:

به کارگیری سنسور حضور در سیستم روشنایی، این امکان را برای کاربران فراهم می کند که در صورت حضور فرد در خانه، چراغ ها روشن شوند و زمانی که شخص، محیط را ترک می کند چراغ ها به صورت خودکار خاموش شوند.

صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها:

در بسیاری از مواقع، افراد ساختمان فراموش می کنند چراغ های آشپزخانه، راهرو، پارکینگ و بخش های دیگر ساختمان را خاموش کنند و به دفعات زیادی این اتفاق می افتد که موجب افزایش هزینه های برق می شود.

همچنین کنترل بخش های مختلف ساختمان برای کاربران کاری مشکل و زمانبر است؛ پس برای رفع این گونه مشکلات پیشنهاد می کنیم از سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید چرا که این سیستم با تشخیص حضور فرد چراغ ها را روشن می کند و با خروج فرد از محیط آن ها را خاموش می کند.

افزایش زیبایی محیط و ایجاد نورپردازی زیبا درمحیط بر اساس نیاز کاربر:

با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند می توان قابلیت های زیادی را به سیستم روشنایی خانه اضافه کنید. کنترل نور فضای سبز، فضای مشترک ساختمان (لابی) و دیگر فضاهای موجود برای نورپردازی و زیباسازی در مجموعه را می توانید به وسیله سیستم روشنایی هوشمند انجام دهید. بنابراین شما با نورپردازی زیبا می توانید حس بی نظیری را در خانه به وجود آورید.

نورپردازی در طراحی و اجرای فضاسازی ساختمان موضوع بسیار مهمی است. با نورپردازی مناسب می توانید یک فضای معمولی را به دکوراسیونی زیبا و خاص تبدیل کنید که در این زمینه شرکت ایلیا راژمان صدرا خدمات و محصولات بی نظیری را در جهت ارتقا زیبایی محیط ارائه می دهد. برای دیدن محصولات می توانید به سایت خانه هوشمند زوریل مراجعه کنید.

افزایش امنیت خانه هوشمند:

بسیار اتفاق افتاده، هنگامی که شما به سفر می روید و یا مجبورید برای مدتی خانه خود را ترک کنید، نگران امنیت خانه خود باشید. شما می توانید با پیاده سازی سیستم روشنایی هوشمند و با انتخاب سناریو مناسب، حضور فردی در خانه را شبیه سازی کنید و با این کار امنیت را در خانه خود برقرار نمایید. حال برای اینکه بدانید این سناریو چیست در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از سناریوهای جذاب و پرکاربرد آشنا کنیم.

براساس مطالب گفته شده در می یابیم که اجرای چنین سیستم هایی باعث افزایش رضایت و سطح کیفیت زندگی ساکنین در خانه می شود. بنابراین با خانه هوشمند زوریل می توانید سیستم روشنایی هوشمند را در خانه خود اجرا کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

در خانه هوشمند می توان حالت ها و مناسبت هایی در سیستم تعریف کرد که کاربر تنها با انتخاب آن ها، اقداماتی به صورت خودکار و بدون نیاز به فرد انجام شود به این فرآیند که چندین فرمان به صورت همزمان اجرا می شوند سناریو می گویند. سناریوهای مختلفی را می توانید برای کنترل سیستم روشنایی در خانه هوشمند در نظر بگیرید که با اجرای آن ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، آسایش و آرامش را به محیط گرم خانه خود، هدیه می دهید. در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم.

سناریوهای مربوط به سیستم روشنایی هوشمند

سناریو صبحگاهی سیستم روشنایی هوشمند:

این سناریو بدون هیچ دستوری میزان نور دلخواه کاربر را ایجاد می کند. برای ایجاد روشنایی در ساعت مشخصی در صبح پرده ها کنار می روند تا نور خورشید وارد محیط شود. در این سناریو از سیستم پرده هوشمند برای کارایی بهتر استفاده می شود.

سناریو خواب در سیستم روشنایی هوشمند:

تمامی چراغ های خانه به جز چراغ خواب در صورت نیاز خاموش می شوند و پرده ها بسته می شوند.

سناریو مسافرت:

گاهی اوقات کاربران خانه هوشمند در موقعیت هایی قرار می گیرند که ترجیح می دهند زمانی که در سفر و یا بیرون از خانه هستند برای ایجاد امنیت، از طریق گوشی هوشمند خود چراغ ها را خاموش و یا روشن کنند. و به نوعی حضور فردی در خانه را شبیه سازی کنند که دیگران تصور کنند شخصی در خانه حضور دارد. بر اساس این سناریو چراغ ها در بازه زمانی معینی خاموش و روشن می شوند.

سناریو تماشای تلویزیون:

تمام چراغ بخش های دیگر ساختمان خاموش می شوند و در سالن تلویزیون لوستر خاموش و چراغ های هالوژن به میزان دلخواه و تعیین شده، کم نور می شوند.

سناریو جشن و مهمانی:

با انتخاب این سناریو زمانی که می خواهید جشنی در خانه برگزار کنید چراغ ها با میزان نوردهی 100% روشن می شوند با این کار فضای دل انگیزی ایجاد می کنید.

سناریو روشنایی در زمان شام:

چراغ های بالای میز شام، روشن می شوند و چراغ های سایر بخش های دیگر ساختمان نظیر پذیرایی و اتاق ها خاموش می شوند.

شرکت ایلیا راژمان صدرا سالهاست که در این زمینه محصولات با کیفیت و متنوعی ارائه می دهد که می توانید برای مشاهده محصولات و خدمات به سایت خانه هوشمند زوریل مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *